تفاوت آلت کوین میم کوین شت کوین

در بازار ارزهای دیجیتال، اصطلاحات مختلفی وجود دارد که برای فعالیت در این بازار باید با آنها آشنا باشید. در این مقاله از آرکاکوین قصد داریم تا شما را با آلت کوین میم کوین شت کوین که از مهم‌ترین عبارات در بازار کریپتوکارنسی هستند، آشنا کنیم. این سه دسته کوین، تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

معرفی آلت کوین‌ها

معرفی آلت کوین ها

اصطلاح آلت کوین به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که پس از رمز ارز بیت کوین تولید می‌شوند. بنابراین به تمام ارزهایی که پس از بیت کوین تولید شده‌اند، آلت کوین گفته می‌شود. آلت کوین‌ها با این هدف به بازار عرضه می‌شوند که جایگزین بیتکوین شوند. اتریوم، دش، ریپل و لایت کوین از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین آلت کوین‌های بازار هستند.

در واقع علت اصلی تولید آلت کوین این بود که اولین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین پیشرفت زیادی داشت و محبوبیت خوبی بین کاربران پیدا کرده بود. با این وجود، کوین‌های جدید از فناوری‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری برای تولید استفاده می‌کردند که همگی برای کاربران جذاب بودند.

سرمایه گذاری خطرپذیر چیست و چگونه کار می‌کند؟
مطالعه بیشتر

جالب است بدانید که همه ارزهایی که پس از بیت کوین تولید و عرضه شده‌اند با این هدف به بازار می‌آیند که پس از این آلت کوین، دیگر خبری از آلت کوین دیگری نیست. اما این آرزوی هر آلت کوینی است که تا کنون برآورده نشده است!

در ادامه این مطلب از آلت کوین میم کوین شت کوین با مزایا و معایب آنها، همراه ما باشید:

مزایای معامله آلت کوین‌ها

خرید و فروش آلت کوین مزایای زیر را دارد:

  • مشکلات رایجی که در بیت کوین وجود داشته است، در آلت کوین‌ها رفع شده است.
  • رقابت خوبی میان ارزهای دیجیتال آلت کوین با بیت کوین وجود دارد.
  • کارمزد خرید و فروش آن‌ها کمتر است.
  • از فناوری بلاک چین بسیار پیشرفته‌تری استفاده می‌کنند.

معایب معامله آلت کوین‌ها

در کنار همه مزایای فوق، معامله آلت کوین معایبی هم دارد:

  • امکان کلاهبرداری در معاملات آلت کوین‌ها وجود دارد اما شباهتی به میم کوین و شت کوین ندارند.
  • آلت کوین‌ها مانند بیت کوین ثبات قیمتی ندارند.

معرفی میم کوین‌ها

معرفی میم کوین ها

به طور معمول تبلیغات برای هر کالایی، توجه سرمایه‌گذاران را به آن جلب می‌کند. در بازار ارز دیجیتال نیز پیش آمده است که رمز ارزی یک شبه مشهور شود و فروش آن بالا رود. اصطلاح میم کوین برای ارزهای دیجیتالی به کار می‌رود که توسط افراد معروف در شبکه‌های مجازی مانند یوتیوب تبلیغ می‌شود.

این ارزها معمولاً تقلیدی از ارزهای دیجیتالی دیگر است. به طور مثال ارز دیجیتال شیبا اینو که اولین بار در سال 2013 عرضه شد، یک نمونه برداری از ارز دیجیتال دوج کوین و الهامی از سگ ژاپنی شیبا اینو بود. پس میم کوین‌ها ماهیتی جدید و نوآورانه ندارند.

Crypto Lending چیست⁉ دریافت وام ارز دیجیتال تنها در 5 مرحله✔
مطالعه بیشتر

قیمت این کوین‌ها تحت تأثیر افراد مشهور جامعه یک شبه بالا می‌رود و بسیار ناپایدار است. یعنی ممکن است به یکبار قیمت آن‌ها کاهش بسیار زیادی داشته باشد. پس برای خرید و فروش میم کوین‌ها باید تا جایی که می‌توانید احتیاط کنید. قبل از هر اقدامی باید با تفاوت آلت کوین میم کوین شت کوین آشنا باشید.

میم کوین‌ها وضعیت خوبی ندارند؛ زیرا همان طور که با توصیه افراد مشهور، افزایش قیمت ناگهانی دارند ممکن است با یک جمله از همین افراد سقوط کنند. به طور مثال ارز دیجیتال دوج کوین یا شیبا اینو دچار کاهش قیمت و سقوط‌های ناگهانی می‌شود.

مزایای معامله میم کوین‌ها

خرید و فروش میم کوین مزایای زیر را به همراه دارد:

  • در صورتی که میم کوین توسط شخص مهمی حمایت شود، قیمت آن ناگهان افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه سود خوبی نصیبتان می‌شود.
  • میم کوین‌ها برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت، مناسب‌تر هستند.

معایب معامله میم کوین‌ها

انجام معاملات با میم کوین‌ها معایبی هم دارند:

  • قیمت آن‌ها را اشخاص مهم و سلبریتی‌ها تعیین می‌کنند.
  • همانطور که قیمت میم کوین با توجه افراد مشهور مانند ایلان ماسک بالا می‌رود، با یک توییت منفی از همان شخص، قیمت آن به طور چشمگیری افت پیدا می‌کند.

معرفی شت کوین‌ها

معرفی شت کوین ها

اصطلاح شت کوین به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که با هدف خاص یا ماهیت مشخصی تولید نمی‌شوند. این‌گونه از ارزهای دیجیتال در ابتدا قیمت بسیار کمی دارند، به همین دلیل به آن‌ها شت گفته می‌شود که نشان دهنده ارزش کم آن‌ها است. آلت کوین میم کوین شت کوین با وجود شباهت‌های زیادی که به یکدیگر دارند، با یکدیگر متفاوت هستند.

نود یا گره (Node) در ارز دیجیتال چیست؟ و وظیفه آن ها در کریپتوکارنسی
مطالعه بیشتر

بسیاری از تریدرهایی که در بازار رمزارزها فعالیت می‌کنند، آلت کوین و شت کوین را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند و اغلب این دو عبارت را به جای یکدیگر به کار می‌برند. طرفداران بیت کوین بر این باور هستند که هر ارز دیگری جز بیت کوین، شت کوین است و ارزش ذاتی ندارد.

معمولاً ارزهای دیجیتالی را که در تولید آن‌ها از فناوری جدید یا پیشرفته‌ای استفاده نمی‌شود و قیمت آن‌ها نیز با حدس و گمان تعیین می‌شود، شت کوین می‌گویند. Hungry Bear، SafeMoon، Wax و DogeCoin از معروف‌ترین شت کوین‌هایی هستند که تا کنون عرضه شده‌اند.

مزایای معامله شت کوین‌ها

با خرید و فروش شت کوین از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • امکان افزایش قیمت آن‌ها به طور ناگهانی زیاد است.
  • می‌توان آن‌ها را در حجم بالایی ذخیره کرد.

معایب معامله شت کوین‌ها

همچنین نباید از معایب خرید و فروش شت کوین چشم پوشی کرد:

  • قیمت آن به طور ناگهانی کاهش پیدا می‌کند.
  • برای اهداف کلاهبرداری مناسب‌تر هستند.
  • برخی از صرافی‌ها از شت کوین پشتیبانی نمی‌کنند.

چطور یک شت کوین را تشخیص دهیم؟

با توجه به این که شت کوین‌ها در اغلب موارد ممکن است یک پروژه تقلبی و کلاهبرداری باشند، پیشنهاد می‌شود اطلاعات ساختاری و نحوه کار آنها را بررسی و سپس سرمایه گذاری کنید. بنابراین با چند مورد از راه‌های شناخت شت کوین را همراه با شما بررسی می‌کنیم:

  • هدف پروژه چیست؟ با چه عنوانی خود را تبلیغ می‌کند یا با چه شعاری شناخته می‌شود.
  • معمولا پشتوانه قوی یا کاربرد عملی به‌خصوصی ندارد و اگر به صورت نمادین شناخته شده باشد، احتمالا شت کوین است.
  • تیم پشتیبانی و اصلی پروژه را بررسی کنید. اگر ناشناس باشند، احتمال کلاهبرداری زیاد است.
  • تبلیغاتی با عناوین یک شبه پولدار شدن یا سود کلان، معمولا کلاهبرداری هستند.
  • وجود یا عدم وجود وایت پیپر، بخش مهمی از ارز به حساب می‌آید که اگر نباشد احتمال کلاهبرداری بالا می‌رود.
  • بررسی اخبار مربوط به ارز مورد نظر می‌تواند اطلاعات خوبی را به شما ارائه دهد.
  • بررسی حجم معاملات و تراکنشات نیز اطلاعات خوبی را نمایش می‌دهد. البته، در کنار این که معمولا شت کوین‌ها حجم معاملات کمی دارند، ممکن است برخی از آنها حجم بالایی داشته باشند.
آشنایی با مفهوم TXID 🔎 یافتن TXID در 3 ‌بلاکچین
مطالعه بیشتر

با بررسی تمام این موارد و داشتن یک تحقیقات منظم می‌توانید به راحتی شت کوین‌ها را شناسایی و مواردی که قصد کلاهبرداری دارند را تشخیص دهید.

تفاوت طرفداران آلت کوین میم کوین شت کوین

همانطور که در ابتدای توضیحات هر کدام از کوین‌ها اشاره کردیم، طرفداران آلت کوین‌ها و شت کوین‌ها اغلب از جوامع مختلف هستند که البته، می‌توان گفت به دلیل اهمیت و ارزش بالای آلت کوین‌ها، افراد حرفه‌ای‌ای در این جوامع وجود دارند.

اما طرفداران میم کوین‌ها را می‌توان قوی‌ترین طرفداران در بین این سه دسته دانست؛ چرا که به دلیل ماهیت میم کوین، یعنی استقبال زیاد افراد و مخصوصا سلبریتی‌ها، ارزش آنها به نسبت بالا می‌رود و اگر این جوامع نباشند، طبیعتا میم کوینی نیز وجود ندارد. بر همین اساس سرمایه گذاری در برخی از میم کوین‌های قدرتمند، سود شما را ممکن است تضمین کند.

تفاوت آلت کوین میم کوین شت کوین در میزان سود و ضرر

یکی دیگر از موضوعات مورد توجه کاربران و سرمایه‌گذاران، میزان سود و ضرر این سه دسته ارز دیجیتال است. ابتدا به سراغ آلت کوین‌ها می‌رویم. اگر نگاهی به ماهیت آلت کوین و معاملات آن بیندازیم، متوجه می‌شویم که معمولا بازار این ارز با ثبات و نوسانات قابل پیش‌بینی است. همچنین به دلیل ویژگی و خدماتی که ارائه داده و همواره در حال پیشرفت هستند، اعتماد تریدرها به این ارزها بیشتر است.

اما اگر سراغ میم کوین و شت کوین‌ها برویم، بدون شک متوجه می‌شوید که سود و ضرر آنها به راحتی می‌تواند شما را از عرش به فرش یا از فرش به عرش برساند. نکته لازم به ذکر بین این دو دسته این است که سرمایه‌گذاران میم کوین با توجه به جامعه‌ای که دارد، می‌توانند قبل از سود و ضرر، با کمک ترندها یا اخباری که در سوشال مدیا (به‌خصوص توییتر) منتشر می‌شود، معاملات خود را انجام دهند، ولی این موضوع برای شت کوین صدق نکرده و ممکن است هر لحظه سرمایه افزایش یا کاهش پیدا کند؛ حتی در مواقعی احتمال از دست رفتن یک شبه‌ی نیمی از سرمایه وجود دارد.

شبکه بلست (BLAST) چیست؟ 0 تا 100 شبکه لایه دو بلست
مطالعه بیشتر

کدام را انتخاب کنیم؟ آلت کوین میم کوین شت کوین؟

سرمایه گذاری در هر زمینه‌ای، بسیار پرخطر است؛ به همین دلیل باید دانش و تخصص کافی در هر بازاری را به دست آورد و سپس در پروژه‌های مختلف سرمایه گذاری کرد. ما به مخاطبان خود در کانال سیگنال ارز دیجیتال آرکاکوین توصیه می‌کنیم تا بخش بزرگی از سرمایه خود را به خرید پروژه‌های بزرگ مانند بیت کوین، سولانا، اتریوم، پولکادات و کاردانو اختصاص داده و بخش کوچکی از آن را هم بر روی پروژه‌های کوچکی مانند آلت کوین میم کوین شت کوین سرمایه گذاری کنند.

برای آن که بتوانید تصمیم بهتری در این زمینه بگیرید، باید به نکات زیر نیز توجه کنید:

  • سرمایه گذاری در شت کوین به دلیل بی‌هدف بودن و نوسانات بالای آن، به کاربران توصیه نمی‌شود. پس بهتر است پول خود را به این دسته از رمزارزها تخصیص ندهید. اگر می‌خواهید به سود بالایی در این بازار برسید باید نظر افراد باتجربه را پرسیده و گاهی با استفاده از کپی تریدینگ، معاملات خوب و مطمئنی را انجام دهید.
  • بسیاری از افراد معتقد هستند که شیبا یک میم کوین است، در صورتی که در اصل، این ارز دیجیتال در دسته شت کوین‌ها قرار می‌گیرد. با وجود پیشرفت‌های شیبا و همچنین توکن‌سوزی آن پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک، دیگر نتوان آن را در گروه شت کوین‌ها قرار داد.
  • همانطور که به آن اشاره کردیم، طرفداران بیت کوین معتقد هستند که تمام رمز ارزها به غیر از بیت کوین، شت کوین به حساب می‌آیند. آن‌ها دسته بندی آلت کوین‌ها را قبول ندارند با این وجود این دیدگاه بسیار افراطی و نادرست است.
Paypal چیست⚡همه چیز درباره ی پی پال (آپدیت 2022)
مطالعه بیشتر

سخن آخر

در این مطلب از مجموعه آرکاکوین، آلت کوین میم کوین شت کوین را به شما معرفی کردیم. اکنون به خوبی می‌دانید که این سه دسته ارز دیجیتال چه ویژگی‌ها داشته و تفاوت آن‌ها با یکدیگر چیست. ما در آرکاکوین با سبدگردانی ارز دیجیتال در میان انواع کوین‌ها، بهترین معاملات را برای شما انجام می‌دهیم.

سؤالات متداول

  • بهترین آلت کوین در بازار کریپتوکارنسی کدام است؟

بهترین آلت کوینی که تا کنون در بازار عرصه شده است، اتریوم می‌باشد. بسیاری از بازی‌های کریپتویی در این بلاک چین انجام می‌شوند.

  • شیبا میم کوین است یا شت کوین؟

با وجود اختلاف نظرهایی که وجود دارد، شیبا ماهیتی مانند میم کوین‌ها دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

درخواست عضویت

درخواست عضویت

با تکمیل فرم ، درخواست شما برای عضویت در کانال سیگنال یا مشاوره خصوصی یا کپی تریدینگ یا سبدگردانی قابل رزرو است. همکاران ما در کمتر از ۲۴ ساعت با شما تماس خواهند گرفت.