اموزش خرید و فروش nft

آموزش خرید و فروش nft

در بازار کریپتوکارنسی توکن های غیر قابل تعویضی وجود دارد که با نام NFT شناخته می شوند. برای خرید این توکن ها باید از طریق پلتفرم های مختلف اقدام کنید. در این مقاله از مجموعه آرکاکوین قصد داریم تا آموزش خرید و فروش nft را به صورت کامل به شما عرضه کنیم. پس از مطالعه این مقاله آموزشی با این توکن و تمام پلتفرم های مخصوص ترید آن ها آشنا شده اید.

آموزش خرید و فروش nft در بازارهای ارز دیجیتال

قبل از آن که به آموزش خرید و فروش nft باید با مفهوم این توکن آشنا شویم. عبارت NFT مخفف Non-Fungible Token است که به معنای توکن غیرقابل معاوضه، توکن غیرمثلی یا توکن بی همتا است. اما چه تفاوتی میان NFT با دیگر توکن های مثلثی ارز دیجیتال وجود دارد؟

قیمت هر واحد از توکن های مثلثی یا همان ارزهای دیجیتالی معمولی با دیگر واحدها برابر است. به بیان ساده تر تمام 21 میلیون سکه بیت کوین با یکدیگر برابر هستند و قیمتی یکسان دارند. این توکن ها را به راحتی می توان با یکدیگر تعویض کرد.

در طرف دیگر توکن های غیرمثلی وجود دارند که بسیار منحصر به فرد هستند. این توکن ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند به همین دلیل به صورت مجزا ارزش گذاری می شوند. اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم باید بگوییم که هر توکن مانند یک اثر هنری یکتا و منحصر به فرد است.

بررسی تفاوت اندیکاتور و اسیلاتور و کاربرد هرکدام
مطالعه بیشتر

این توکن ممکن است با یک هدف و توسط یک سازنده خلق شده باشد اما قیمت آن با توکن دیگر متفاوت است. این توکن ها غیر قابل تعویض هستند و نمی توان از آن ها به جای یکدیگر استفاده کرد. امروزه NFT به یکی از جنجالی ترین موضوعات در بازار کریپتو تبدیل شده است.

از توکن NFT استفاده های مختلفی می شود که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • تعریف هویت دیجیتالی
  • مالکیت کلکسیون ها و آثار هنری به صورت دیجیتال
  • تعریف دامنه های اینترنتی به صورت غیرمتمرکز
  • تولید شبکه های اجتماعی مبتنی بر NFT
  • بازی های رایانه ای
  • ایجاد قطعات زمین مجازی در دنیای متاورس

خرید و فروش NFT در چه بازارهایی انجام می شود؟

اکنون که اطلاعات کافی درباره توکن های غیر قابل تعویض nft به دست آورده اید بهتر است آموزش خرید و فروش nft را آغاز کنیم. شما می توانید با سرمایه گذاری در این زمینه و خرید این توکن به سود قابل توجهی برسید.

ما در کانال سیگنال ارز دیجیتال آرکاکوین به کاربران توصیه می کنیم که قبل از هر اقدامی اطلاعات کاملی از این بازار به دست آورده و سپس با آگاهی کامل به ترید ارزهای دیجیتال یا توکن های NFT بپردازید. بسیاری از پلتفرم هایی که این توکن ها را به فروش می رسانند در یک حراجی این کار را انجام می دهند. شما می توانید با شرکت در حراجی به سود بسیار خوبی برسید.

روند کار به این صورت است که برای سرمایه گذاری در بازارهای NFT و خرید توکن های غیر قابل تعویض، ابتدا باید برای توکن مدنظر یک قیمت پیشنهاد دهید. پس از آن باید منتظر بمانید تا ببینید توکن موردنظر را می توانید با قیمت پیشنهادی خریداری کنید یا خیر.

نود یا گره (Node) در ارز دیجیتال چیست؟ و وظیفه آن ها در کریپتوکارنسی
مطالعه بیشتر

البته در بسیاری از پلتفرم های خرید و فروش این توکن امکان خرید بدون اتلاف وقت و با انتخاب گزینه اکنون بخرید امکان پذیر است. کاربران می توانند توکن موردنظر خود را با قیمتی ثابت و تعیین شده خریداری کنند. پس از آموزش خرید و فروش nft می توانید توکن موردنظرتان را با قیمت پیشنهادی یا قیمتی ثابت خریداری کنید.

در بازارهای NFT معمولاً بهای هر توکن با اعداد اعشاری نمایش داده می شود. ارزش این توکن ها بر حسب دلار در هر لحظه نوسانات زیادی را تجربه می کند. پس قبل از آن که بر روی توکنی سرمایه گذاری کنید باید با آن آشنایی پیدا کرده و سعی کنید تا خرید خود را با بهترین قیمت انجام دهید.

در ادامه قصد داریم بهترین پلتفرم ها و بازارهای خرید و فروش nft را به شما معرفی کنیم. شما می توانید با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر بازار، بهترین تصمیم را برای خریدی سودآور انجام دهید. بهترین پلتفرم ها برای انجام معاملات خرید و فروش nft عبارت است از:

1)    پلتفرم OPENSEA

اولین و بهترین بازار برای خرید توکن NFT، پلتفرم OPENSEA است. این بازاری برای خرید و فروش انواع توکن NFT بر روی بلاک چین اتریوم بوده و به کاربران این امکان را می دهد تا برای تبادل توکن های خود با ارزهای دیجیتال موجود در شبکه ارتباط استفاده کنند. شما برای استفاده از این پلتفرم ابتدا باید یک کیف پول رمزنگاری شده مانند متامسک ایجاد کنید. این پلتفرم از پیشگامان عرضه nft بود و تا مدت ها هیچ رقیبی در بازار کریپتوکارنسی نداشت. پس از چندین سال رقبای دیگری هم پا به بازار NFT گذاشتند که چند نمونه از معروف ترین آن ها را در قسمت های بعد معرفی می کنیم.

گیت کوین (Gitcoin Grant) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
مطالعه بیشتر

برای ورود به پلتفرم Opensea اینجا کلیک کنید.

2)    پلتفرم SUPERRARE

یکی دیگر از بهترین نام ها در بازارهای خرید و فروش NFT، پلتفرم SuperRare است. این پلتفرم در واقع یک شبکه اجتماعی برای عرضه توکن های غیر قابل تعویض بوده و کاربران می توانند در این بازار به خرید و فروش NFT بپردازند. SuperRare نیز مبتنی بر شبکه اتریوم است پس باید برای انجام فعالیت در آن اتریوم در اختیار داشته باشید.

3)    پلتفرم RARIBLE

آخرین پلتفرمی که قصد داریم به عنوان یکی از بهترین بازارها برای NFT به شما معرفی کنیم، بازار Rarible است. این بازار شباهت های زیادی با پلتفرم شبیه پلتفرم اپن سی دارد و تحولی بزرگ در بازار توکن های غیرقابل تعویض ایجاد کرده است. در  Rarible امکان ایجاد یک اثر هنری یا توکن بی همتا و خرید و فروش آن وجود دارد.

آموزش خرید و فروش nft به صورت مرحله به مرحله

آموزش خرید و فروش nft به صورت مرحله به مرحله

با وجود اینکه هر کدام از بازارهای معرفی شده کاربری مخصوص به خود را دارد اما در این قسمت می خواهیم مراحل خرید و فروش nft به صورت کلی را به شما معرفی کنیم. ممکن است این مراحل در پلتفرم های مختلف با یکدیگر تفاوت هایی جزئی داشته باشند:

  • ورود به پلتفرم: ابتدا بازارهای NFT را شناخته و سپس با اطلاع کامل از مزایا و معایب هر یک، پلتفرم موردنظر خود را انتخاب و به آن وارد شوید. اولین باری که وارد سایت می شوید باید ثبت نام کرده و اطلاعاتی را درباره خود به ثبت برسانید.
  • انتخاب توکن NFT: در هر بازاری لیستی از توکن های غیر قابل تعویض وجود دارد که مالک آن قیمتی را برای آن تعیین کرده است. شما می توانید اطلاعات توکن های مختلف را مطالعه و سپس موارد دلخواه خود را انتخاب کنید. برای خرید توکن nft باید از اتریوم استفاده کنید.
  • اتصال کیف پول به پلتفرم خرید و فروش NFT: شما برای خرید و نگهداری انواع توکن NFT باید از یک کیف پول در شبکه اتریوم استفاده کنید که توکن های غیر قابل تعویض را پشتیبانی می کند. ما به شما کیف پول متامسک را پیشنهاد می کنیم. پس از آن باید کیف خود را به پلتفرم موردنظر خود متصل کنید. البته در برخی از بازارها مانند Opensea می توان از کیف پول تراست ولت نیز استفاده کرد.
  • شارژ کیف پول: برای خرید و فروش NFT باید از اتر یا همان اتریوم استفاده کنید. به همین دلیل می توانید ارز موردنیاز خود را از هر صرافی که تمایل دارید خریداری کنید و سپس به کیف پول خود منتقل کنید. بدین ترتیب کیف پول شما برای خرید توکن های غیر قابل تعویض شارژ می شود.
  • تسویه حساب خرید NFT: حالا که هم توکن را انتخاب کرده اید و هم کیف پول خود را متصل و شارژ کرده اید به راحتی می توانید خرید NFT را نهایی کرده و تسویه حساب کنید.
فالینگ نایف (Falling Knife) چیست؟ همه چیز درباره الگوی فالینگ نایف
مطالعه بیشتر

جمع بندی

در پایان آموزش خرید و فروش nft باید به شما گوشزد کنیم که بازار رمزارزها بسیار پر سود و پر ریسک هستند. اگر می خواهید ضمن حفظ سرمایه خود به سود بالایی هم دست پیدا کنید باید با آگاهی کامل وارد این بازار شوید. یا از خدمات مجموعه آرکاکوین مانند ارائه انواع معاملات کپی تریدینگ و سبدگردانی ارز دیجیتال استفاده کنید. بدین ترتیب ریسک معاملات را کاهش داده و سودی کلان به دست می آورید.

سؤالات متداول

  • چه ارزی برای خرید و فروش NFT مناسب است؟

شما باید از اتریوم یا همان اتر برای معامله NFT استفاده کنید.

  • حداقل قیمت یک nft چقدر است؟

توکن های غیر قابل تعویض از 30 دلار تا میلیون ها دلار قیمت گذاری می شوند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

درخواست عضویت

درخواست عضویت

با تکمیل فرم ، درخواست شما برای عضویت در کانال سیگنال یا مشاوره خصوصی یا کپی تریدینگ یا سبدگردانی قابل رزرو است. همکاران ما در کمتر از ۲۴ ساعت با شما تماس خواهند گرفت.