آموزش ترید ارز دیجیتالی

از کجا ترید ارز دیجیتال را شروع کنیم؟

یکی از بازارهای مالی که امروزه بسیار رونق پیدا کرده است ارز دیجیتال می باشد. ورود به این بازار پر مخاطره نیازمند آموزش های اصولی است که در این مطلب از وب سایت آرکاکوین شما را با اهمیت آموزش ترید ارز دیجیتال مبتدی آشنا می کنیم.

بازار ترید ارز دیجیتال

بازار ترید ارز دیجیتال

 

باید توجه داشته باشید که ترید ارز دیجیتال از جمله بین کوین با احتیاط و دقت باید صورت گیرد؛ چرا که ارز دیجیتال پر از ریسک است. بازار ارز دیجیتال بازاری غیر متمرکز بوده که کاملا غیر پیش ‌بینی و پر خطر است. ارز های دیجیتال و بیت کوین بر خلاف ارز هایی که در بازار معامله شده بر اساس دولت های متمرکز مشخص می شوند، ارزش بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می گردد. با مدیریت ریسک می‌توان این نوسانات و همچنین مسائل امنیتی مربوط به دارایی های دیجیتال را کنترل کرده و در بازار ارز دیجیتال موفق بود. شما می توانید از مقاله جامع آموزش ارز دیجیتال نیز استفاده کنید.

۴ نکته مهم قبل از آموزش ترید ارز دیجیتال مبتدی

در این بخش به نکاتی اشاره می کنیم که قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال باید با آنها آشنایی داشته باشید. اما بهتر است بدانید این ترفند ها جامع نیستند و برای همه شامل نمی شوند و همچنین توصیه های حرفه ای سرمایه گذاری را در برندارند. از این رو باید قبل از باز کردن اکانت دمو و ورود به دنیای ترید ارز دیجیتال، در زمینه تریدینگ و کپی تریدینگ ارز دیجیتال این نکات را یاد گرفته و مهارت های معاملاتی خود را تقویت کنید:

سوئینگ تریدینگ (Swing Trading) چیست؟ و اهمیت آن در دنیای معاملات
مطالعه بیشتر

1- با سرمایه گذاری کم شروع کنید

برای ورود به دنیای ارز دیجیتال و شروع ترید، باید بدانید بهتر است با سرمایه گذاری کم تجارت را شروع کرده و با احتیاط پیش روید. با وجود اینکه بازار ارز دیجیتال بسیار هیجان انگیز بوده و همه شهرت آن از کسب سود های قابل توجه در یک بازه زمانی کوتاه است؛ ولی باید بدانید ترید ارز دیجیتال و کسب درآمد از آن به هیچ عنوان ساده نیست و رسیک های زیادی را به دنبال دارد. از انجایی که ارز های رمز نگاری شده نوسانات زیادی دارند، باید از وسوسه شدن برای خرید و فروش همه ارز ها پرهیز کنید و در عوض آن سعی نمایید با انجام معملاتی با کم ترین ریسک در بازار بیشترین سود را به دست بیاورید.

2- یک کیف پول امن انتخاب کنید

کیف پول ارز دیجیتال

 

با تهیه کیف پول می توانید دارای های دیجیتالی خود را نگهداری نمایید پس باید کیف پول را به درستی و عاقلانه انتخاب کنید؛ چراکه امنیت و راحتی دسترسی به آن به انتخاب کیف پولتان وابسته است. گزینه های مختلفی برای انتخاب کیف پول وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی ها و عملکردهای خاص خود هستند. اگر قصد دارید وارد دنیای ارز دیجیتال شوید توصیه می شود از طریق یک کارگزار معتبر مثل Coinbase معامله کنید و از کیف پولی که آن کار گزار ارائه می دهد، بهره ببرید. برای انتخاب باید از میان کیف پول های عرضه شده، کیف پولی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. به طور کلی کیف پول به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • کیف پول های گرم :(Hot) این دسته از کیف پول ها به اینترنت متصل می شوند. به همین دلیل امکان دسترسی هکر ها به آن ها بیشتر است. اگر تازه ترید ارز های دیجیتال را شروع کرده اید و سرمایه کمی می خواهید استفاده کنید، کیف پول های گرم بهترین گزینه برای شما هستند؛ چراکه دسترسی آسان و سریعی دارند.
  • کیف پول های سرد :(Cold) در کیف پول های سرد دارایی های شما به صورت آفلاین ذخیره می شوند. از این رو امن تر به حساب می آیند و احتمال هک کردن کیف پول شما کمتر می شود. برای کار گزارانی که می‌خواهند بیت کوین یا ارز دیجیتال با ارزش بالا را نگهداری کنند بهتر است از کیف پول سرد استفاده نمایند.
ICO چیست؟ 3 رویداد برجسته ICO
مطالعه بیشتر

برای این که در معامله تریدر دیجیتال موفق باشید بهتر است از هر دو کیف پول استفاده کنید. به عبارتی مقدار محدودی از ارز خود را به صورت آنلاین و بخش عمده ارزتان را برای ایمن نگه داشتن، در کیف پول سرد به صورت آفلاین ذخیره کنید.

3- در مورد بازار تحقیق کنید

برای این که به یک تریدر موفق ارز های دیجیتال تبدیل شوید بهترین و مطمئن ترین  راه ممکن، شناختن بازار است. باید بدانید این کار بسیار سخت بوده و آسان نیست؛ چرا که بیشتر روش هایی که برای ارزیابی سایر بازار های مالی در مورد بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال استفاده می شوند، چندان کارآمد نیستند. به طور کلی بازار ارز دیجیتال بازاری متکی بر حدس و گمان و اثرات اخبار و رویدادهای جهانی بر ارزش بیت کوین  بوده و به همین دلیل غیرقابل پیش بینی است.

اما برای این که بتوانید بازار ارز دیجیتال را بهتر درک کنید می‌توانید اقداماتی انجام دهید. تجزیه و تحلیل فنی، اولین اقدام شما است. فراموش نکنید باید حتما مراقب ترفندهای دیگر معامله گران تریدر نیز باشید. به طور کلی ماهیت بازار و تجارت به گونه ای است که افراد با تجربه و ماهر عموما به دنبال سو استفاده و سود بردن از بی تجربگی افراد هستند. این گونه افراد برای اینکه بتوانند با یک سود بزرگ از معامله خارج شوند به دنبال این بوده که زمان مناسب خرید ارز دیجیتال را اعلام کنند تا ارزش دارایی خودشان را افزایش دهند. پس باید توجه داشته باشید که قبل از ورود به این تجارت، دقت لازم را به خرج داده و تحقیقات زیادی را انجام دهید.

استراتژی مارتینگل Martingale چیست؟ 3 اشتباه رایج در استفاده از این استراتژی
مطالعه بیشتر

برای مثال یکی از تکنیک هایی که در بازار تریدر ارز دیجیتال وجود دارد دارد، تکنیک سبد گردانی ارز دیجیتال است که باعث شده معامله گر به سود بالایی برسد.

4- در مورد استراتژی معاملاتی تصمیم بگیرید

قبل از فکر کردن به انجام یک معامله باید به نوع تریدری که قرار است آن را بخرید توجه و فکر کنید. کانال سیگنال ارز دیجیتال ، به شما کمک می کند تا به خوبی با نوع و نام دارایی، نقطه ورود برای تجارت، جهت تجارت (خرید یا فروش)، سطح سود و سطح توقف ضررتان در تریدر انتخابی آشنایی پیدا کنید. اما اگر خودتان بخواهید نوع تریدر را انتخاب کنید باید بسته به فعالیت معاملاتی و تجزیه و تحلیل بازار و همچنین صبر برای سود، نوع تریدر را انتخاب کنید. در ارز بیت کوین معامله گران عموما به یکی از این چهار دسته زیر تقسیم می شوند:

  • نوسان گیر ها (Scalpers) که فعال ترین معامله گران هستند. در روز چندین معامله برای کسب سود های کوچک انجام می دهند.
  • تریدر های روزانه که این معامله گران با استفاده از نوسانات کوتاه مدت بازار، تنها در طی 24 ساعت وارد بازار می شوند و سود خود را کسب و خارج می شوند.
  • معامله گران نوسانی که این معامله گران بر اساس تحلیل تکنیکال عمیق برای درک روند های بازار، معاملات خود را انجام می‌دهند.
  • تریدر منفعل که این دسته از معامله گرانف معامله های خود را با تمرکز بر سود بلند مدت حفظ می کنند.

نتیجه‌گیری

در این مطلب از وب سایت آرکاکوین شما را با آموزش ترید ارز دیجیتال مبتدی و اهمیت آن در بحث ترید کردن آشنا نمودیم. در صورتی که قصد ورود به این بازار پر فراز و نشیب را دارید باید به دقت به دنبال آموزش های لازم باشید. برای این منظور می توانید از کارشناسان و متخصصان وب سایت آرکاکوین بهره ببرید.

تفاوت آلت کوین میم کوین شت کوین
مطالعه بیشتر

سوالات متداول

  • ارز دیجیتال چیست؟

نوعی پول دیجیتالی بوده که جایگرین ارز های رایج شده و می‌توان به وسیله ان سود خوبی را کسب کرد.

  • آیا سبد گردانی ارز دیجیتال روشی مطمئن برای افزایش سود است؟

بله به شرطی که شما بر سبد گردانی ارز دیجیتال و مدیریت سرمایه تسلط کافی داشته باشید و همچنین اهل ریسک باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

درخواست عضویت

درخواست عضویت

با تکمیل فرم ، درخواست شما برای عضویت در کانال سیگنال یا مشاوره خصوصی یا کپی تریدینگ یا سبدگردانی قابل رزرو است. همکاران ما در کمتر از ۲۴ ساعت با شما تماس خواهند گرفت.